Contents: Article/Book Excerpt
-
- Giuseppe Strappa. Retail space e forma delle città
- Vincenzo Buongiorno. Urbano/suburbano. Retail environment e spazio pubblico nell'età della città digitale
- Howard Davis, Ashley Dhanani. The Winkley Estate in London: an old typo-morphological model for the New Economy
- Vladan Ðokić, Ana Zorić, Aleksandra Ðorđević. Belgrade department stores: setbacks, challenges and new perspectives on an old commercial model
- Xiao Xiao. Linear marketplaces upon fixation line of Shanghai. A case study of Hongzhu Market
- Vanessa Casarin. Como Roma está enfrentando a instalação de anúncios comerciais na paisagem urbana?
- Gian Piero Moretti. Shopping centers: understanding the typological process to innovate
- Alessia Allegri. Decodificando i luoghi del commercio negli spazi urbani. Un estratto dall'Atlante dei sistemi commerciali di Lisbona, 1970-2010
- Marco Maretto. Commercio e rigenerazione urbana. I centri commerciali delle frange periurbane come nuove polarità
- Paolo Carlotti. City Mall e vuoti urbani. Metamorfosi di uno spazio collettivo
- Michele Beccu, Anna Bruna Menghini, Ariella Zattera, Matteo Ieva. Le forme del museo. Ragionamenti ed esercizi didattici
- Alessandro Camiz, Eric Firley. Designing change. Professional mutations in urban design 1980-2020
- Fabio Di Carlo, Giulia Annalinda Neglia. Tutto è giardino. Paradigmi di paesaggi sostenibili tra Mediterraneo e Medioriente
-